Reprodukcja obrazu: Cherubin Gniewosz w bitwie pod Suczawą 1497 - Juliusz Kossak
Reprodukcja obrazu:
"Cherubin Gniewosz w bitwie pod Suczawą 1497"
Autor: Juliusz Kossak
Opis oryginału:
obraz namalowany w 1890 roku
wymiary oryginału: 43,5 x 54,5 cm
medium oryginału: akwarela
Reprodukcja obrazu "Cherubin Gniewosz w bitwie pod Suczawą 1497" - Juliusz Kossak
Bitwa pod Suczawą w 1497 r.
Dodatkowy opis obrazu:
Praca pochodzi z tzw. cyklu Gniewoszów, który wykonał Juliusz Kossak na zlecenie Stanisława i Włodzimierza Gniewoszów. Znakomity znawca twórczości Kossaków Kazimierz Olszański przyjął datę 1892 r. jako początek realizacji zamówionych ośmiu prac ilustrujących epizody historyczne rodziny Gniewoszów herbu Rawicz. W monumentalnej monografii Juliusza Kossaka reprodukowana jest praca akwarelowa, inna wersja prezentowanej tu kompozycji, większych rozmiarów (55 x 84 cm) pod tym samym tytułem i nosząca datę 1892 r. Widniejący tu rok powstania pracy stanowił datę rozpoczęcia wykonania cyklu Gniewoszów, być może oferowana akwarela stanowiła malarskie preludium monumentalnego cyklu. "W transakcji z Gniewoszami - pisze K. Olszański - pośredniczyło Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie, a osobiście, zaprzyjaźniony z artystą, Władysław Bełza. Jako pierwsze zostały namalowane dwa obrazy: Cherubin Gniewosz w bitwie pod Suczawą w r. 1497 i Krzysztof Gniewosz ginie w obronie Chorągwi pod Chocimiem (# - na akwareli) Cherubin Gniewosz, słynny siłacz, z pędzącego konia nabił na kopię Wołocha i uniósł go w górę, koń i rycerz demonstrują siłę i impet walki, koń Wołocha wydaje się jakby również poderwany w górę, opada czterema nogami na ziemię, wokół wre walka bezwzględna, okrutna, odtworzona przez Kossaka z dominującym ruchem i dosadnym realizmem (...)". W tle rysuje się sylweta średniowiecznego grodu w Suczawie (Mołdawia), gdzie polskie wojska w bitwach z Wołoszczyzna ugruntowywały swój przyjazny przyczółek na południowej rubieży Rzeczpospolitej. Cykl Gniewoszów uległ rozproszeniu. Nieznane jest miejsce przechowywania jego pierwszej pracy Cherubin Gniewosz w bitwie pod Suczawą w r. 1497 - znanej z reprodukcji w monografii Stanisława Witkiewicza Juliusz Kossak, Warszawa 1912, s. 175 i powtórzonej w książce K. Olszańskiego, il. 647 - stąd waga historyczna prezentowanego dzieła Juliusza Kossaka, dzieła nieodbiegającego poziomem artystycznym i walorami historycznymi od zaginionego obrazu. Tym większe jest jego znaczenie, stanowiło bowiem pierwszą wersję zamówionego przez Gniewoszów dzieła.
źr. www.artinfo.pl
OPIS REPRODUKCJI:
Obraz gotowy do powieszenia.
Wykonywany jest w Polsce na indywidualne zamówienie klienta.
Znak wodny, widoczny na podglądzie obrazu nie będzie widoczny na reprodukcji.
Obraz odporny na promienie UV oraz wilgoć.
Technika druku reprodukcji: druk cyfrowy.
Rozmiar reprodukcji: wybierany w formularzu.
oprawa : blejtram około 2cm grubości, zabezpiecza przed odciskaniem wewnętrznej strony oprawy na płótnie. Wykonany z wysokiej klasy drewna sosnowego suszonego próżniowo daje gwarancję sprężystości i trwałości.
Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno). Używany przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.
materiał : płótno (canvas) 360/ m2
Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno. Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.
Sposób pakowania: karton firmowy, koperta lub folia
Czas wysyłki: od 3 do 7 dni roboczych od wpłaty lub wybrania opcji za pobraniem
Obraz może być oprawiony w ramę zewnętrzną (wzór ramy do wyboru przy zamawianiu). Wzór dostępnych ram na zdjęciu poniżej.
Uwaga!
Rozmiar reprodukcji obrazu jest propozycją, która proporcjami może nieco się różnić od oryginału. Za ważniejszy przyjmujemy dłuższy bok obrazu. Oprawiony obraz mierzy się wewnętrzną stroną ramy. Zewnętrzne wymiary zależne są od rodzaju listwy.
Zdjęcia mają charakter poglądowy. W rzeczywistości walory obrazu mogą się nieznacznie różnić. Spowodowane jest to różnym wyświetlaniem kolorów przez monitory (ze względu na ich właściwości).
Rozmiar dłuższego boku, krótszy wg proporcji