Kozacy piszą list do Sułtana - Ilia Riepin

Reprodukcja obrazu: 

"Kozacy piszą list do Sułtana" 

Autor: Ilia Riepin 

Opis oryginału: 
obraz namalowany w 1891 roku 
wymiary oryginału: 217 x 361 cm
medium oryginału: olej na płótnie

  • O bezpieczeństwo klienta dbamy na każdym etapie zamówienia. O bezpieczeństwo klienta dbamy na każdym etapie zamówienia.
  • Produkt wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych od momentu otrzymania płatności lub zakończenia procesu produkcji. Produkt wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych od momentu otrzymania płatności lub zakończenia procesu produkcji.
  • Konsument ma prawo odstąpić od zawartej umowy w terminie 14 dni . Konsument ma prawo odstąpić od zawartej umowy w terminie 14 dni .
  • Infolinia: + 48 533 16 66 47  (8:00 - 17:00) Infolinia: + 48 533 16 66 47 (8:00 - 17:00)
Kod: 000777
65,90 zł
Brutto
Rozmiar dłuższego boku (proporcje krótszego wg oryginału)
Wzór ramy (foto i opis poniżej)
Ilość

Reprodukcja obrazu "Kozacy piszą list do Sułtana" - Ilia Riepin

Kozacy piszą list do sułtana (lub Zaporożcy piszący list do sułtana) – obraz rosyjskiego malarza Ilji Riepina. Płótno artysta zaczął malować w 1880, a skończył w 1891 roku. Istnieje także druga, niedokończona wersja obrazu z 1893 roku.

Według legendy list został napisany w 1676 roku przez atamana koszowego Iwana Sirkowraz z "całą Siczą Zaporoską" w odpowiedzi na ultimatum sułtana osmańskiegoMehmeda IV.

Oryginał pisma nie zachował się do naszych czasów, jednak w latach 70. XIX wieku została odnaleziona kopia pisma sporządzona w XVIII wieku. Kopia została odnaleziona przez etnografa-hobbystę z Dniepropetrowska (wtedy Jekaterynosław), który przekazał ją znanemu historykowi Dimitrowi Jawornickiemu (ukr.Дмитро Яворницький). Ten z kolei odczytał kiedyś pismo dla rozweselenia swoich gości, wśród których był Ilja Repin. Artysta malarz zainteresował się całą historią i w 1880 roku rozpoczął prace nad obrazem.

Od roku 1880 Repin zajął się tworzeniem dokładnych szkiców oraz dobieraniem modeli. Wśród modeli, którzy pozowali artyście do obrazu było wiele znanych w tamtych czasach osób. I tak na przykład do postaci pisarza pozował Dimitr Jawornicki (ten sam, który wcześniej przeczytał artyście pismo Kozaków), a atamanem Iwanem Sirko został generał-gubernator Kijowa M.I. Dragomirow (ros. М. И. Драгомиров). Przy postaci śmiejącego się kozaka w białej papasze asystował dziennikarz i pisarz Władimir Giliarowski (ros. Владимир Гиляровский). Pierwszy gotowy szkic został ukończony w 1887 roku, i Repin podarował go Jawornickiemu, który później go sprzedał. Dziś znajduje się on moskiewskiej Galerii Trietiakowskiej.

Najważniejszy wariant obrazu został namalowany w 1891 roku. Po pierwszym wystawieniu na widok publiczny autor był krytykowany za to, iż obraz nie jest zgodny z prawdą historyczną. Niemniej, po wielu sukcesach na wystawach w Rosji i za granicą (Chicago, Budapeszt, Monachium, Sztokholm) obraz został kupiony w 1892 roku, za 35 tysięcy rubli, przez cara Aleksandra III. Następnie pozostawał on w zbiorach rodziny carskiej do roku 1917, a po rewolucji znalazł się w zbiorachMuzeum Rosyjskiego w Petersburgu.

Jeszcze przed ukończeniem najbardziej znanego wariantu, w 1889 roku, Repin rozpoczął pracę nad drugą wersją, której nigdy nie zakończył. Drugie płótno ustępuje rozmiarami pierwszemu i było eksperymentem artysty. Nowa wersję Zaporożców autor starał się namalować zwracając większą uwagę na fakty historyczne. Otrzymany efekt nie był jednak dla artysty zadowalający i obraz pozostał niedokończony. Jest to tzw. wersja z 1893 roku, przechowywana w muzeum w Charkowie.

źr. wikipedia

OPIS REPRODUKCJI:


Obraz gotowy do powieszenia. 

Wykonywany jest w Polsce na indywidualne zamówienie klienta.

Znak wodny, widoczny na podglądzie obrazu nie będzie widoczny na reprodukcji.

Obraz odporny na promienie UV oraz wilgoć.

Technika druku reprodukcji: druk cyfrowy.

Rozmiar reprodukcji: wybierany w formularzu.


 

oprawa : blejtrama około 2cm grubości, zabezpiecza przed odciskaniem wewnętrznej strony oprawy na płótnie. Wykonany z wysokiej klasy drewna sosnowego suszonego próżniowo daje gwarancję sprężystoći i trwałości.

  

Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno). Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.

materiał : płótno (canvas) 360/ m²

 

Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno. Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.

 

Sposób pakowania: karton firmowy, koperta lub folia
Czas wysyłki: od 3 do 7 dni roboczych od wpłaty lub wybrania opcji za pobraniem

 

Obraz może być oprawiony w ramę zewnętrzną (wzór ramy do wyboru przy zamawianiu). Wzór dostępnych ram na zdjęciu poniżej.

 

 

Uwaga!

Rozmiar reprodukcji obrazu jest propozycją, która proporcjami może nieco się różnić od oryginału. Za ważniejszy przyjmujemy dłuższy bok obrazu. Oprawiony obraz mierzy się wewnętrzną stroną ramy. Zewnętrzne wymiary zależne są od rodzaju listwy.
Zdjęcia mają charakter poglądowy. W rzeczywistości walory obrazu mogą się nieznacznie różnić. Spowodowane jest to różnym wyświetlaniem kolorów przez monitory (ze względu na ich właściwości).

000777

Opis

Wymiary oryginału:
217 × 361 cm
Medium oryginału:
olej na płótnie
Medium reprodukcji:
płótno (canvas) 360 g/m2
Nowy produkt

Zobacz także

Produkty z tej samej kategorii ( 16 innych produktów w tej samej kategorii )

Rejestracja nowego konra