Trzej filozofowie - Giorgione
Reprodukcja obrazu:
"Trzej filozofowie"
Autor: Giorgione
Opis oryginału:
obraz namalowany w latach 1508-1509
wymiary oryginału: 123,5 x 144,5 cm
medium oryginału: olej na płótnie
Reprodukcja obrazu "Trzej filozofowie" - Giorgione
Obraz został namalowany na zamówienie weneckiego kolekcjonera Taddea Contariniego. Tytuł obrazu nie pochodzi od artysty. W najstarszych źródłach wzmiankowany jest jako Trzej filozofowie na tle krajobrazu (odnotowany już w 1525 roku) , Trzej matematycy lub Trzej magowie oczekujący na pojawienie się komety.
Obraz przedstawia trzech mężczyzn. Giorgione podzieli obraz na dwie części. Po prawej umieścił postacie wtopione w otaczającą ich przyrodę. Grupa drzew i skały po lewej stronie oddzielają ich od pejzażu, widocznego przez mały fragment po środku. Trzy postacie, mimo iż są skupione wokół siebie nie kontaktują się ze sobą a ich spojrzenia i myśli skierowane są w inną stronę.
Temat obrazu nie został nigdy do końca ustalony a historycy sztuki, na przestrzeni wieków, w różny sposób go interpretowali. To głównie na postaciach skupiono się chcąc zinterpretować tajemniczą scenę. W 1948 roku po odrestaurowaniu dzieła, oczom badaczom ukazało się drzewo figowe i liście bluszczu, symbolicznego odniesienia do Chrystusa. Na tej podstawie wysunięto hipotezę, iż Giorgone namalował trzech mędrców zw Wschodu. Inne interpretacje związane z atrybutami widocznymi na płótnie, skłaniały się ku tezie, iż postacie są personifikacją trzech dyscyplin naukowych: fizyki, logiki i etyki. W XIX wieku widziano w nich personifikację filozofii starożytnej (brodaty starzec), arystotelizmu przedstawicielem którego miał być Awerroes (mężczyzna w turbanie) oraz filozofii natury (młody chłopiec). Inne interpretacje skierowane były w stronę związku postaci z przedstawicielami mistyczno- okultystycznych tajnych związków. Dowodem tego mają być litery umieszczone haftowanej szacie mężczyzny w turbanie - ALCH, które kojarzono z Alchemią i naukami tajemnymi. Zainteresowania te były popularne w środowisku z którego wywodził się zleceniodawca Contarini.
W kompozycji obrazu Giotta można dopatrzyć się wpływy Leonarda da Vinci i Messiny, którzy mieli swój wpływ na późniejszą twórczość artysty. Stosuje on przykładowo perspektywę powietrzną Leonarda, podobna do tej z Madonny w grocie, tworząc odległość za pomocą kolejnych warstw niebieskawej mgły. Osiągnięte przez Giotta wyważenie światła i barwy stały się wizytówką późniejszego malarstwa weneckiego.
źr. wikipedia
OPIS REPRODUKCJI:
Obraz gotowy do powieszenia.
Wykonywany jest w Polsce na indywidualne zamówienie klienta.
Znak wodny, widoczny na podglądzie obrazu nie będzie widoczny na reprodukcji.
Obraz odporny na promienie UV oraz wilgoć.
Technika druku reprodukcji: druk cyfrowy.
Rozmiar reprodukcji: wybierany w formularzu.
oprawa : blejtram około 2cm grubości, zabezpiecza przed odciskaniem wewnętrznej strony oprawy na płótnie. Wykonany z wysokiej klasy drewna sosnowego suszonego próżniowo daje gwarancję sprężystości i trwałości.
Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno). Używany przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.
materiał : płótno (canvas) 360/ m2
Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno. Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.
Sposób pakowania: karton firmowy, koperta lub folia
Czas wysyłki: od 3 do 7 dni roboczych od wpłaty lub wybrania opcji za pobraniem
Obraz może być oprawiony w ramę zewnętrzną (wzór ramy do wyboru przy zamawianiu). Wzór dostępnych ram na zdjęciu poniżej.
Uwaga!
Rozmiar reprodukcji obrazu jest propozycją, która proporcjami może nieco się różnić od oryginału. Za ważniejszy przyjmujemy dłuższy bok obrazu. Oprawiony obraz mierzy się wewnętrzną stroną ramy. Zewnętrzne wymiary zależne są od rodzaju listwy.
Zdjęcia mają charakter poglądowy. W rzeczywistości walory obrazu mogą się nieznacznie różnić. Spowodowane jest to różnym wyświetlaniem kolorów przez monitory (ze względu na ich właściwości).
Rozmiar dłuższego boku, krótszy wg proporcji