Portret królowej Marii Kazimiery Sobieskiej - Jan Tricius

Portret królowej Marii Kazimiery Sobieskiej - Jan Tricius

Reprodukcja obrazu:

"Portret królowej Marii Kazimiery Sobieskiej"

Autor: Jan Tricius

Opis oryginału:
obraz namalowany około 1676 roku

wymiary oryginału: 160 x 114 cm
medium oryginału: olej na płótnie

  • O bezpieczeństwo klienta dbamy na każdym etapie zamówienia. O bezpieczeństwo klienta dbamy na każdym etapie zamówienia.
  • Produkt wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych od momentu otrzymania płatności lub zakończenia procesu produkcji. Produkt wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych od momentu otrzymania płatności lub zakończenia procesu produkcji.
  • Konsument ma prawo odstąpić od zawartej umowy w terminie 14 dni . Konsument ma prawo odstąpić od zawartej umowy w terminie 14 dni .
  • Infolinia: + 48 533 16 66 47  (8:00 - 17:00) Infolinia: + 48 533 16 66 47 (8:00 - 17:00)
Kod: 000202
65,90 zł
Brutto
Rozmiar dłuższego boku (proporcje krótszego wg oryginału)
Wzór ramy (foto i opis poniżej)
Ilość

Reprodukcja obrazu "Portret królowej Marii Kazimiery Sobieskiej" - Jan Tricius

English: Portrait of Maria Casimire (1641-1716)
Русский: Портрет супруги Яна III Собеского Марии Казимиры (1641-1716)

 


Życiorys

Urodziła się 28 czerwca 1641 lub wcześniej w Nevers, w starym, ale zubożałym rodzie d'Arquien. Była córką – wśród licznego rodzeństwa – francuskiego markiza Henriego Alberta de La Grange d'Arquien i Franciszki de la Châtre – ochmistrzyni dworu Ludwiki Marii Gonzagi. Tą drogą także i córka została damą dworu Ludwiki Marii, która wkrótce została królową polską, poślubiwszy per procuram króla Władysława IV Wazę. Z nią też Maria Kazimiera przybyła do Polski pod koniec 1645, mając 4 lata. Niektórzy z ówczesnych Polaków spekulowali, iż była jej nieślubną córką, brak jednak jakichkolwiek potwierdzających to dowodów – historycy uznają, iż prawdopodobnie były to wyłącznie informacje rozpowszechniane przez przeciwników królowej i opierały się tylko na fakcie obecności małej dziewczynki w jej orszaku[4]. Przyswoiwszy sobie język i kulturę polską, Maria Kazimiera zyskała wśród Polaków przydomek Marysieńka, z którym odtąd kojarzona jest w polskiej historii. W 1648, wobec trudnej sytuacji w kraju i śmierci króla Władysława IV, owdowiała królowa odesłała siedmioletnią „Marysieńkę" z powrotem do Francji, gdzie w rodzinnym Nevers przez ok. cztery lata odbywała edukację w szkole klasztornej. Najpóźniej w 1653 powróciła na dwór Ludwiki Marii, która zdołała poślubić nowego króla polskiego, Jana Kazimierza. Tam też, w marcu 1655, podczas jednej z zabaw dworskich towarzyszących obradom sejmu warszawskiego, poznał ją jej późniejszy mąż i król, Jan Sobieski. Znajomość pogłębiło przybycie Jana na dwór królewski w 1656 roku. Do oświadczyn i ślubu jednak nie doszło, pomimo więzi miłosnej, jaka już wówczas wytworzyła się między przyszłymi małżonkami.
3 marca 1658 poślubiła wojewodę sandomierskiego Jana Sobiepana Zamoyskiego, z którym miała czworo dzieci (żadne z nich nie dożyło dorosłości). W oczach Ludwiki Marii – faktycznie decydującej o zamążpójściu „Marysieńki" – Zamoyski był lepszym kandydatem ze względu na dużo większy majątek niż (i tak zamożny) Sobieski, jak również z uwagi na postawę polityczną: w przeciwieństwie do przyszłego króla, Zamoyski pozostał wierny Janowi Kazimierzowi w pierwszym okresie potopu szwedzkiego. Zamoyski zmarł jednak w kilka lat po ślubie. Po jego śmierci poślubiła (potajemnie) 14 maja i (oficjalnie) 5 lipca 1665 Jana Sobieskiego. Zarówno w opinii współczesnych, jak i historyków było to tzw. „małżeństwo z miłości", co stanowiło rzadkość w ówczesnych czasach. Drugiemu mężowi urodziła trzynaścioro dzieci, z których tylko czworo osiągnęło dorosłość: Jakub (1667–1737), Teresa Kunegunda (1676–1730), Aleksander (1677–1714) i Konstanty (1680–1726).

Maria Kazimiera Sobieska
Na królową Polski została koronowana 2 lutego 1676, na Wawelu. Będąc królową wspierała politykę mającą doprowadzić do sojuszu polsko-francuskiego. Zarazem chciała uzyskać od ówczesnego króla Francji Ludwika XIV przywileje dla swojej rodziny.
Po śmierci Jana III Sobieskiego w 1696, Marysieńka wyjechała z Polski w 1699 udając się do Rzymu, gdzie przebywała z wcale licznym dworem. Zamieszkała tam w Palazzo Chigi-Odescalchi. Często gościła u kolejnych papieży, najpierw u Innocentego XII (który wcześniej jako nuncjusz udzielił jej ślubu z Sobieskim), następnie u Klemensa XI. Potem udała się do Francji. Jednak Ludwik XIV wydał jej zakaz pojawienia się w Paryżu i Wersalu, choć bezskutecznie składała prośby pisząc do niego: Chcę być uważana jako prosta wasalka, a nie jak królowa, opuszczając bowiem Rzym, królestwo swe złożyłam u stóp papieskich[5].
Ostatnie półtora roku życia spędziła w Blois, gdzie w styczniu 1716 zmarła po płukaniu żołądka zarządzonym przez lekarza. Trumnę 2 kwietnia przeniesiono do kaplicy św. Eustachego w kościele św. Zbawiciela w Blois. Natomiast serce złożono w urnie w miejscowym kościele jezuitów (przepadło potem w czasie Rewolucji Francuskiej). Następnie w 1717 trumna z ciałem Marysieńki spoczęła w warszawskim kościele kapucynów, obok Jana III i stamtąd w 1733 wraz z prochami króla przewieziona została do katedry wawelskiej w Krakowie.

 

źr. wikipedia


 

OPIS REPRODUKCJI:


Obraz gotowy do powieszenia. 

Wykonywany jest w Polsce na indywidualne zamówienie klienta.

Znak wodny, widoczny na podglądzie obrazu nie będzie widoczny na reprodukcji.

Obraz odporny na promienie UV oraz wilgoć.

Technika druku reprodukcji: druk cyfrowy.

Rozmiar reprodukcji: wybierany w formularzu.


 

oprawa : blejtram około 2cm grubości, zabezpiecza przed odciskaniem wewnętrznej strony oprawy na płótnie. Wykonany z wysokiej klasy drewna sosnowego suszonego próżniowo co daje gwarancję sprężystości i trwałości.

  

Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtram (drewniana rama wewnętrzna – krosno). Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.

materiał : płótno (canvas) 360/ m²

 

Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtram (drewniana rama wewnętrzna – krosno. Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.

 

Sposób pakowania: karton firmowy, koperta lub folia
Czas wysyłki: od 3 do 7 dni roboczych od wpłaty lub wybrania opcji za pobraniem

 

Obraz może być oprawiony w ramę zewnętrzną (wzór ramy do wyboru przy zamawianiu). Wzór dostępnych ram na zdjęciu poniżej.

 

 

Uwaga!

Rozmiar reprodukcji obrazu jest propozycją, która proporcjami może nieco się różnić od oryginału. Za ważniejszy przyjmujemy dłuższy bok obrazu. Oprawiony obraz mierzy się wewnętrzną stroną ramy. Zewnętrzne wymiary zależne są od rodzaju listwy.
Zdjęcia mają charakter poglądowy. W rzeczywistości walory obrazu mogą się nieznacznie różnić. Spowodowane jest to różnym wyświetlaniem kolorów przez monitory (ze względu na ich właściwości).

000202

Opis

Wymiary oryginału:
160 x 114 cm
Medium oryginału:
olej na płótnie
Medium reprodukcji:
płótno (canvas) 360/ m²
Technologia druku reprodukcji:
Tw. solvent
Nowy produkt

Zobacz także

Produkty z tej samej kategorii ( 16 innych produktów w tej samej kategorii )

Rejestracja nowego konra