• Obniżka

Wieża Babel - Pieter Brueghel

Reprodukcja obrazu:

"Wieża Babel"

Autor: Pieter Brueghel

Opis oryginału:
obraz namalowany w 1563 roku
wymiary oryginału: 114 x 155 cm
medium oryginału: olej na desce

  • O bezpieczeństwo klienta dbamy na każdym etapie zamówienia. O bezpieczeństwo klienta dbamy na każdym etapie zamówienia.
  • Produkt wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych od momentu otrzymania płatności lub zakończenia procesu produkcji. Produkt wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych od momentu otrzymania płatności lub zakończenia procesu produkcji.
  • Konsument ma prawo odstąpić od zawartej umowy w terminie 14 dni . Konsument ma prawo odstąpić od zawartej umowy w terminie 14 dni .
  • Infolinia: + 48 533 16 66 47 Infolinia: + 48 533 16 66 47
Kod: 000787
65,90 zł
59,31 zł Zniżka 10%
Brutto
Rozmiar dłuższego boku (proporcje krótszego wg oryginału)
Wzór ramy (przykłady poniżej)
Ilość

Reprodukcja obrazu "Wieża Babel" - Pieter Brueghel

Wieża Babel – obraz olejny niderlandzkiego malarza Pietera Brueghla namalowany w 1563 w Antwerpii w dwóch wersjach. Pierwsza, znana jako Wieża Babel, obecnie znajduje się w Muzeum Historii Sztuki w Wiedniu. Dzieło to ma wymiary 114 cm wysokości na 155 cm szerokości.

Inspiracją dla autora było opowiadanie biblijne o wieży Babel, znajdujące się w jedenastym rozdziale Księgi Rodzaju. Opowieść ta jest zwieńczeniem pierwszej części tej księgi, która z jednej strony próbuje połączyć początki świata i człowieka z historycznymi dziejami biblijnych patriarchów, a z drugiej ukazuje stopniowe oddalanie się ludzi od Boga, czego ostatnim akcentem jest opowiadanie o wieży Babel. Pierwowzorów biblijnej wieży należy szukać w Mezopotamii, gdzie znane jest ok. 25 miast z tego typu budowlami zwanymi zigguratami. Według Biblii wieża ta była wyrazem pychy ludzi, którzy bez błogosławieństwa ze strony Boga chcieli się zjednoczyć i okazać swoją potęgę. Budowla nie została jednak dokończona, gdyż Bóg pomieszał im języki i odtąd ludzie nie mogli się porozumieć. Badacze Biblii sądzą, że nie chodziło tu jednak o wytłumaczenie różnorodności języków, ale raczej o podkreślenie kary zesłanej przez Jahwe na ludy, które nękały Izraelitów, wierząc w moc swych bóstw. Patrząc szerzej, możemy tu dostrzec "(...) zjawisko zła zorganizowanego, które opanowuje społeczności ludzkie i nie jest jedynie sumą grzechów poszczególnych jednostek, wchodzących w ich skład, ale grzechem wspólnoty, która jako taka zajmuje postawę sprzeczną z wolą Boga i zmierza ku złym celom".

Na to tło nakładają się jeszcze problemy społeczno-polityczne dające się odczuć w Antwerpii i całych Niderlandach czasów Bruegla, rządzonych przez Hiszpanów. Presja wywierana przez władzę hiszpańską na miejscowe ruchy religijne była przyczyną niepokojów. Autor chciał zwrócić uwagę na niebezpieczeństwa wynikające z podejrzliwej atmosfery społecznej tamtych czasów

Bruegelowska wieża Babel w pierwszym i drugim przypadku przypomina kształtem rzymskie Koloseum, co prawdopodobnie jest skutkiem faktu, że autor był zauroczony pozostałościami starożytnego amfiteatru podczas swego pobytu we Włoszech.

W wersji obrazu znajdującej się w Wiedniu wieża przypominająca rzymską budowlę zajmuje większą część malowidła, ale w tle widać miasto wraz z jego murami połączonymi z wieżą systemem podziemnych korytarzy. W prawym dolnym rogu znajduje się port ze statkami dostarczającymi materiały potrzebne do budowy. W lewym dolnym rogu została uwieczniona scena, której centralną postacią jest król, który przybył, aby sprawdzić postępy w budowie. Jest nim najprawdopodobniej władca babiloński Nimrod. Malarz przedstawił go jako człowieka wyjątkowo pysznego, któremu kłaniają się wszyscy, których napotyka na swej drodze.

Rotterdamska wersja obrazu różni się nieco od wiedeńskiej. Wieża zajmuje tam większość miejsca. Reszta właściwie stanowi tło. W prawym dolnym rogu również odnajdujemy port ze statkami. Nie ma tam jednak dodatkowych scen, jak na większym obrazie. Znaczne są również różnice kolorystyczne. Obraz wiedeński pokazuję wieżę w jasnych tonacjach z użyciem ochry, natomiast budowla na drugim dziele przedstawiona jest w tonacjach ciemnych, podkreślonych w otaczających ją chmurach i przygnębiającej atmosferze. Podczas gdy Mała Wieża Babel ukazuje moment przerwania budowy, obraz wiedeński ukazuje chwilę, gdy zapanował chaos i zbliżała się kara boska. Ten drugi obraz jest bardziej udramatyzowany i wskazuje na to, co dopiero ma nadejść.

Według badaczy wieża uwieczniona na malowidłach Bruegla może symbolizować Antwerpię z jego czasów, która bardzo szybko się rozwijała gospodarczo na skutek odkrycia nowych dróg morskich. Miasto stało się wówczas centrum handlu dla całej zachodniej Europy. Niektórzy widzą w wieży symbol lęku towarzyszącego rozwojowi i modernizacji. Nawiązanie do wieży Babel jako miejsca pomieszania języków może stanowić aluzję do mnogości języków używanych w Antwerpii: flamandzkiego, niemieckiego, francuskiego i hiszpańskiego.

Wieża Babel jest obecna we współczesnej kulturze popularnej, do tego dzieła nawiązał np. Josh Kirby tworząc plakat do filmu Żywot Briana. Obraz Bruegla znalazł się też na obwolucie pierwszego wydania gry Civilization III.

źr. wikipedia

 

OPIS REPRODUKCJI:


Obraz gotowy do powieszenia. 

Wykonywany jest w Polsce na indywidualne zamówienie klienta.

Na specjalne życzenie wykonany może być wykonany w jeszcze większym formacie (wycena indywidualna)

Znak wodny, widoczny na podglądzie obrazu nie będzie widoczny na reprodukcji.

Obraz odporny na promienie UV oraz wilgoć.

Technika druku reprodukcji: druk cyfrowy.

Rozmiar reprodukcji: wybierany w formularzu.

 

oprawa : blejtram około 2cm grubości, zabezpiecza przed odciskaniem wewnętrznej strony oprawy na płótnie.

Wykonany z wysokiej klasy drewna sosnowego suszonego próżniowo daje gwarancję sprężystoći i trwałości. 

  

Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno). Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.

materiał : płótno (canvas) 360/ m²

 

Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno. Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.

 

Sposób pakowania: karton firmowy, koperta lub folia
Czas wysyłki: od 3 do 7 dni roboczych od wpłaty lub wybrania opcji za pobraniem

 

Obraz może być oprawiony w ramę zewnętrzną (wzór ramy do wyboru przy zamawianiu). Wzór dostępnych ram na zdjęciu poniżej.

 

 

Uwaga!

Rozmiar reprodukcji obrazu jest propozycją, która proporcjami może nieco się różnić od oryginału. Za ważniejszy przyjmujemy dłuższy bok obrazu. Oprawiony obraz mierzy się wewnętrzną stroną ramy. Zewnętrzne wymiary zależne są od rodzaju listwy.
Zdjęcia mają charakter poglądowy. W rzeczywistości walory obrazu mogą się nieznacznie różnić. Spowodowane jest to różnym wyświetlaniem kolorów przez monitory (ze względu na ich właściwości).

000787

Opis

Wymiary oryginału:
155 x 114 cm
Medium oryginału:
olej na desce
Medium reprodukcji:
płótno (canvas) 360 g/m2
Nowy produkt

Zobacz także

Produkty z tej samej kategorii ( 16 innych produktów w tej samej kategorii )

Rejestracja nowego konra